choc cheesecake simple

Assalamualaikum..
setelah beberapa dekad lamanya tak menghupdate blog resepi ni kan...
tadi siang saya bancuh kek coklat untuk tempahan..
then telebih plak adunannya... sayang kalau dibuang saja..
so saya pun bakar je laa...
then dalam peti ada baki cream cheese..
hajatnya nak buat cheesecake oreo ke ape..
sebab biskut oreo dah ready beli kemarin..
last-last saya tak nak bazir...
trus search and jumpa resepi kat sini..
so saya pun adjust la bahan-bahan mengikut kesesuaian..
saya gabungkan resepi tu..
seterusnya jom lihat hasil gabungan resepi tersebut:


Bahan-bahan (saya wat untuk loyang 7"):
~cream cheese dalam peti cuma ada 160g jer..guna smua yg ada
~ telur 2 biji saja pun yang ada..so abiskan..
~whipp cream ada dalam lebih kurang 90g..campak smua
~gula agak-agak jer tpulang kemanisan anda..
~esen vanila + esen lemon sikit
~saya tambah tepung naik sendiri sikit saja untuk kasi adunan pekat sket--
gara-gara cream cheese tak cukup..haha
Cara-cara:

1. Bakar kek span coklat terlebih dahulu..
2. Campur semua bahan diatas, kemudian tuang diatas kek span tadi..
3. Bakar dengan cara loyang tadi dimasuk dalam loyang lebih besar berisi air.
4. Bakar dan sejukkan at least 4 jam sebelum dihidangkan.
Siap~

*saya buka peti..nampak blueberry... so campak sket-sket scara random...huhu

2 comments:

  1. waaah,lama tutup dapur yer...sekali bukak nah kau...ciskek gitu !memang yummylicious...

    ReplyDelete
  2. hehe cheesecake tangkap muat jer tu...gara2 nak elakkan pembaziran+nak menghabiskan saki baki yang lama terperam..jd lah gitue..hihi :D

    ReplyDelete

Bebelan:

 
  • Dapur Chunkiess © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes